اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

فیس بوک به سوءاستفاده از اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر از کاربرانش متهم شد

  • کد خبر: ۹۶۰۵۶
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
فیس بوک به سوءاستفاده از اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر از کاربرانش متهم شد
تا مالک شبکه اجتماعی فیسبوک، با شکایتی به ارزش حدود ۳.۲ میلیارد دلار در انگلیس روبه رو شده است که این شبکه اجتماعی را به سوءاستفاده از موقعیت خود در بازار برای جمع آوری و بهره برداری از داده‌های شخصی ۴۴ میلیون کاربر متهم می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - متا مالک شبکه اجتماعی فیسبوک، با شکایتی به ارزش حدود ۳.۲ میلیارد دلار در انگلیس روبه رو شده است که این شبکه اجتماعی را به سوءاستفاده از موقعیت خود در بازار برای جمع آوری و بهره برداری از داده‌های شخصی ۴۴ میلیون کاربر متهم می‌کند.

«لیزا لودال-گورمسن» مشاور ارشد مرجع راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) در حال ثبت این شکایت از طرف تمام بریتانیایی‌هایی است که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از فیسبوک استفاده کرده اند. در شکایت FCA ادعا شده که فیسبوک با تحمیل شرایط و ضوابط ناعادلانه به کاربران میلیارد‌ها پوند درآمد داشته است و همچنین از کاربر‌ها درخواست کرده تا اطلاعات شخصی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

طبق ادعای این مقام ارشد انگلیسی هرچند فیسبوک تنها شبکه اجتماعی انگلیس محسوب می‌شود که باعث ارتباط کاربران با دوستان و خانواده خود می‌شود، اما جنبه‌های تاریک و منفی نیز دارد. در واقع گفته شده که این پلتفرم به واسطه «فیسبوک پیکسل» ابزاری که تبلیغ کنندگان برای ردیابی عملکرد مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند، اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند.

فیسبوک که تاکنون نیز با شکایت‌های مشابهی از این قبیل روبه رو شده است، توضیح داده که کاربران از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند، زیرا برای آن‌ها ارزش ایجاد می‌کند و آن‌ها نیز «کنترل معنادار و سودمندی بر اطلاعات به اشترا ک گذاری شده توسط کاربران در پلتفرم‌های متا» دارند. هرچند شرکت حقوقی نماینده مقام انگلیسی شکایت را به متا اطلاع رسانی کرده اند، اما غول فناوری هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است.

متا یا همان فیسبوک سابق که به تازگی نیز به عنوان بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ انتخاب شده بود در سال‌های گذشته با شکایات مشابه دیگری روبه رو شده که در تمام آن‌ها به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران توجه شده است. از طرفی دیگر، واتس اَپ، نرم افزار پیام رسان متعلق به این شرکت نیز تاکنون بار‌ها به دلیل مسائل امنیتی با انتقاد روبه رو شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->